Styrk dit brand med en visuel identitet

En visuel identitet er med til at skabe et stærkt brand, men hvad er en visuel identitet, og hvordan opbygges den?

Branding er meget mere end det mundtlige eller skriftlige løfte til kunderne. På nettet skimmer 81 % af brugerne faktisk kun det content, de ser, og det er derfor vigtigt, at dit brand både er verbalt og visuelt stærkt. 

Den visuelle identitet dækker over et strømlinet og gennemført grafisk udtryk og er en essentiel faktor i den opfattelse kunder og potentielle kunder har af virksomheden. For at sikre, at den visuelle identitet er konsekvent og gennemgående i alle lag af virksomheden, skaber vi altid en designguide til vores kunder. En designguide indeholder typisk alt fra logo, skrifttype, farvevalg, billedlayout og design til tryksager samt eksempler på grafik til sociale medier og web. Det er afgørende, at den visuelle identitet er velovervejet, og skræddersyes til det udtryk den enkelte virksomhed ønsker at profilere sig med.

Den skarpe følger har måske bemærket, at vi hos Thomsen&Co har fornyet vores visuelle identitet. Virksomheder udvikler sig hele tiden, og det er klart, at deres brand derfor ligeledes skal udvikles. Vores nye visuelle identitet er derfor et udtryk for vores interne forståelse af vores virksomhed og illustrerer i højere grad, hvordan vi på nuværende tidspunkt ønsker at udtrykke os.

Herunder kan du se et udsnit af vores nye designguide, der er særlig for Thomsen&Co, og som er grundstenen i vores visuelle identitet.  

Send forespørgsel

Kontakt os

Kontakt mig