Sociale medier

Meningsfuld tilstedeværelse, større købelyst og en styrket brandidentitet

Hvorfor er sociale medier så vigtige?

Tilstedeværelse på sociale medier er i dag en nødvendighed for virksomheder for at kunne skabe trafik og konverteringer til køb og fremhæve sig som et stærkt og gennemgående brand, men det kræver en konsistent og ensartet tilstedeværelse på tværs af platforme.

Hvis du formår at skabe en rød tråd på tværs af dine kanaler og samtidigt udnytte hver enkelt platforms unikke fordele og ulemper, er du godt på vej – din måde at navigere på via de sociale medier spiller en væsentlig rolle i målet om at øge salget, vedholde eksisterende kunder og tiltrække nye.

Er du nysgerrig på hvilke platforme,
der vil skabe værdi for din virksomhed?

Kontakt os på

infothomsenogco.dk eller +45 40 88 08 88

Sociale medier – og hvad de kan for dig

Din social media partner – fra start til slut

Vi går gerne hele vejen for din markedsføring på sociale medier. Vi står for tekstforfatning og visuelt indhold til dine organiske og annonceopslag, vedligeholdelse af dine sider og visuelle profil på tværs af platformene, mens vi også står til rådighed med vejledning eller varetagelse af  enkelte opgaver. Vi er eksperter i at skrive fængende tekster, designe seværdige grafiske kreationer, tage billeder, der afspejler din virksomhed på bedste vis og producere videoindhold i høj kvalitet – vi dækker hele paletten og mere til. Og så kan vi selvfølgelig også sørge for, at indholdet udkommer på rette tid og sted og til den rette målgruppe. Vi mener nemlig, at målgruppekendskab og relevant indhold er nøglen til succes på alle platforme.

Forskellige platforme – forskellige muligheder

Facebook er en god platform for én type indhold, mens LinkedIn, Instagram og andre platforme kan noget helt andet, tredje og fjerde. Derfor kan det være rigtig givtigt for dig at navigere på og bruge diverse platforme til forskelligt indhold – selvfølgelig med samme visuelle udtryk og de budskaber, der afspejler netop din virksomhed.

Herunder kan du læse mere om, hvad Facebook,LinkedIn og Instagram kan og ikke kan, og hvordan vi kan få dit brand til at stå stærkere på platformene.

Facebook

Facebook er et medie, hvor folk har en meget personlig tilstedeværelse, og de identificerer sig derfor også ofte med det indhold, de eksponeres for. Dette skaber grundlag for med bløde værdier at vække drømme hos målgruppen.

Facebook er det sociale medie i Danmark med allerflest brugere – og alene dét kan være en grund til at være aktiv her for din virksomhed. Men aktivitet og tilstedeværelse alene kan ikke sikre dig, at du når din målgruppe som ønsket.  Der ses en faldende organisk reach på mediet samtidig med, at platformen bliver mere og mere privat med sværere vilkår for virksomheder.

Platformen er ideel til at målgruppesegmentere, så dine annoncer rammer de rigtige brugere til dit brand. Det betyder for eksempel, at Facebooks algoritmer gør dig i stand til at hverve nye potentielle kunder via dine eksisterende følgere og kunder.

For at få succes på Facebook er det elementært, at dit indhold er relevant for brugerne og tilfører gennemsigtighed og dermed troværdighed til dit brand. Vi rådgiver altid til at lave autentisk indhold, der er nede på jorden, og som ikke virker som det ene salgsargument efter det andet. Det ser brugerne nemlig lige igennem og vil derfor være mindre tilbøjelige til at interagere med dit indhold, følge dig eller klikke ind på din hjemmeside, hvis jeres indhold udstråler, at I udelukkende er til stede for at sælge.

Det kræver dedikation og tid at skabe en troværdig identitet på Facebook,  og det kommer ikke bare over natten. Hvis ressourcerne ikke er til det internt i din virksomhed, gør vores team det gerne nemmere for dig at komme frem i Facebook-verdenen.

Linkedin

LinkedIn er et hastigt voksende medie i Danmark, men er grundet mediets professionelle udgangspunkt bedst egnet til B2B-segmentet – hvilket både kan være mediets store fordel og værste ulempe på én og samme tid. Det skal derfor bruges omhyggeligt og med de rette budskaber. På dette medie skaber man troværdighed og brand awareness gennem branchekendskab.

En anden fordel er er den store organiske spredning af indhold på LinkedIn, der affødes, idét en bruger liker et opslag, hvorefter det deles til resten af denne brugers netværk. Derfor er interaktion på LinkedIn en rigtig stor fordel i spredningen af dit indhold.

Det er ikke sikkert, at LinkedIn er et relevant medie for dig at bruge, hvis dine ydelser primært henvender sig til private forbrugere – og i så fald skal indholdet på LinkedIn også kunne henvende sig til professionelle. Det kan være en fordel for dig at befinde dig på LinkedIn, hvis dine ydelser kan bruges i det professionelle liv, men også hvis du leder efter nye samarbejdspartnere, kollegaer eller vil udvide din følgerskare med relevante branchefolk.

Tonen på LinkedIn er mere formel end Facebook og Instagram, og det handler her om at engagere brugerne med branchekendskab, fakta og anbefalinger.

Instagram

I 2015 blev det muligt at annoncere via Instagram, og det er et medie i stor fremdrift! Gode Instagramannoncer falder naturligt ind i brugernes feeds og kan, hvis det gøres rigtigt, fungere som inspirerende, relevant indhold. Men det kræver, at målgruppen rammes præcist.

På Instagram har du muligheden for at udnytte det kreative miljø ved at inspirere brugerne. Her drages brugerne nemlig af æstetik, flotte billeder, og mange kigger efter hashtags, der samler deres yndlingsindhold under samme hashtag. 

Instagram er ejet af Facebook og går derfor hånd i hånd med dennes annonceringsplatforme, hvorfor Instagram er en forholdsvis nem tilføjelse, hvis du i forvejen har en Facebookside- og annoncekonto.

Vi er klar til at tage din markedsføring til nye højder

Halter de sociale medier efter jeres forretning? Har I brug for hjælp til at udnytte de sociale medier bedre, end I gør i dag? Er I i tvivl om, hvad der er den rette strategi for jer?

Der er ingen opskrift på den perfekte strategi, for alle brands er forskellige med forskellige målgrupper, produkter og værdier. Og brugerne bliver hele tiden klogere og bedre til at gennemskue virksomhedernes skjulte agendaer.

Vi finder den rette strategi til jeres virksomhed, og vi korrigerer selvfølgelig løbende, så jeres tilstedeværelse hele tiden matcher den efterspørgsel og de trends, vi ser på de sociale medier.

Lad os tage hånd om din virksomhed.

Skriv på infothomsenogco.dk