Sådan vækster du dit salg med online markedsføring

Du vil gerne øge dit salg og tiltrække nye kunder, men hvilke medier skal dit brand være til stede på, og hvilken rolle spiller de hver især?

Vejen til resultater er en kunderejse, der består af flere forskellige trin, som alle er nødvendige for at give eksisterende og nye kunder en positiv oplevelse af dit brand. Det betyder, at der skal være en sammenhæng mellem det, du foretager dig, på alle dine kanaler, så du ikke mister kunder undervejs i processen. Det er naturligvis at foretrække, hvis du kan tage en smutvej til succes, men hvis forbrugerne ikke kan se en rød tråd i det, du foretager dig på de forskellige medier, så mister de tilliden til dit brand.

Du opnår et stærkt brand, hvis du har en ensartet tilstedeværelse på alle medier og samtidig forstår, at disse hver især spiller en rolle i forhold til at øge salget og tiltrække nye kunder. Vi har illustreret kunderejsen i tragten herunder, som består af en række steps, der uddybes i artiklen. 

Step 1: Kendskab

Det første trin handler om at få skabt opmærksomhed om dit brand og dine produkter. Du skal have forbrugerne til at opdage din virksomhed og opnå et større kendskab til de produkter og ydelser, du udbyder. Det gør du gennem betalt annoncering, som er fantastisk til at udbrede kendskabet og øge eksponeringen af dit brand. Afhængig af din målgruppe og målsætning eksisterer der flere forskellige kanaler til at opnå dette. Du kan se et udsnit af de redskaber, du kan bruge til at skabe øget opmærksomhed herunder.

facebook-(1)

Facebook Ads

ads_logo

Google Ads

linkedin

LinkedIn Ads

Step 2: Interesse og beslutning

Du har nu øget kendskabet til dit brand og fået potentielle kunders opmærksomhed gennem betalt annoncering. Det er nu, at de beslutter sig for at finde ud af mere om din virksomhed. Hvor finder de bedst denne information? Det gør de selvfølgelig på dine eksisterende kanaler. De browser rundt på din hjemmeside, og ser hvordan dit brand agerer på de sociale medier.

Her er det altafgørende, at opmærksomheden fra den betalte annoncering stemmer overens med det, du foretager dig på dine eksisterende kanaler. Det betyder helt konkret, at det indtryk de får, når de browser rundt på eksempelvis din hjemmeside, det skal være tilsvarende det, de får ved at se på dine Facebook eller Google annoncer.

Det er her i processen, at forbrugerne vurderer, om de synes godt om dit indhold. Hvis de gør det, så tager de beslutningen om, at dit brand virker troværdigt. Du skal derfor sørge for at have en tydelig identitet på alle dine eksisterende kanaler, der eksempelvis kunne være de nedenstående.

internet

Hjemmeside

contract

Blog

outlook

Nyhedsbrev

instagram-(1)

Instagram

linkedin

LinkedIn

facebook-(1)

Facebook

Step 3: Tillykke! Du har vækstet dit salg

Du har nu fået forbrugernes interesse og en delvis tillid til dit brand. Inden de tager den endelige beslutning om at foretage et køb, så undersøger de, om deres egen opfattelse af brandet stemmer overens med omverdenens opfattelse – de undersøger dit omdømme. De tjekker eksempelvis, om du har referencer fra andre kunder eller cases, der kan understøtte det, du siger, du kan.

Såfremt de ikke finder noget, der afviger i dine referencer eller cases, så er forbrugeren nu åben for at købe dine produkter eller din service.

Den betalte annoncering samt brandingen og kommunikationen på dine eksisterende platforme er derfor spildt, hvis du ikke formår at opretholde et positivt omdømme. Du kan være transparent i denne proces ved at synliggøre nedenstående på eksempelvis din hjemmeside.

  • Referencer
  • Anmeldelser
  • Cases

Step 4: Fasthold og tiltræk nye kunder

Selv om du har fået en ny kunde, så er det vigtigt at understrege, at du ikke kan læne dig tilbage, for branding er en kontinuerlig proces, der konstant skal opretholdes, så de eksisterende kunder fastholder interessen og tiltroen til dit brand. Du skal se tragten som et loop, der hele tiden gentages, så du kan nå dine målsætninger.

Send forespørgsel

Kontakt os

Kontakt mig