Hvad er et full-service bureau?

Det kan i dag være svært at få overblik over, hvad de forskellige bureautyper kan, og vide hvorvidt de kan dække de behov, du har som kunde. Bureauer findes i alle hjørner af markedsføringspaletten, og kan være specialiseret inden for et specifikt område eller udvalgte områder. Der findes fx SEO-bureauer, som er specialister i søgeoptimering, og digitale bureauer, der er specialiseret i flere områder af online markedsføring som fx e-mail marketing og sociale medier.

I dette indlæg vil vi dykke ned i, hvad et full-service bureau er, samt hvilke fordele et potentielt samarbejde vil give dig som kunde.

Dét ligger der i ordet ‘’full-service’’:

Et full-service bureau, er kort fortalt et bureau, der kan tage sig af opgaver inden for både online- og offline markedsføring

Og hvad indebærer online- og offline markedsføring så egentligt? 

Online markedsføring er markedsføring på nettet, der har til formål at skabe udbredt synlighed omkring din virksomhed og dine budskaber for at tiltrække nye potentielle kunder. Eksempler på online markedsføring er:

  • E-mail marketing – fx at sende nyhedsbreve til kunder via e-mail
  • Søgemaskineoptimering (SEO) – at opnå en højere placering på Google, så du bliver mere synlig for din målgruppe. Læs mere om SEO her.
  • Social media marketing – at markedsføre sig via sociale medier såsom Facebook, LinkedIn og Instagram. Læs mere om sociale medier her.
  • Inbound marketing – at få opmærksomhed fra potentielle kunder gennem fx velskrevne artikler, indlæg og godt content.
  • Pay-per-click marketing – at markedsføre sig vha. annoncering online, hvor man betaler pr. klik og ikke pr. visning af annoncen.

Offline markedsføring er markedsføring, hvor internettet ikke er involveret, men som ligeledes har til formål at sprede budskaber til relevante mennesker, som forhåbentligt vil blive til potentielle kunder hos virksomheden. Eksempler på offline markedsføring er: 

  • TV-reklamer
  • Avis-annoncering
  • Messer
  • Annoncering i fagblade og magasiner
  • Busreklamer
  • Tryksager

Kort sagt, så kan et full-service bureau altså varetage alle dele af din markedsføring fra samme hus, mens andre typer af bureauer ofte er specialiseret i et enkelt eller få markedsføringsområder. 

6 fordele ved at samarbejde med et full-service bureau

Spar tid

Du får én kontaktperson og slipper dermed for lange, tidskrævende kommunikationsveje til forskellige specialister.

Spar penge

Flere bureauer betyder mere koordinering, mens du hos et full-service bureau sparer meget projektledertid, da specialisterne koordinerer i samme hus. 

Tilpasset dig

Dine behov bliver imødekommet, hvis de skulle ændre sig. Du kan selv skrue op og ned for arbejdet efter behov.

Rød tråd

Du sikrer en rød tråd i din markedsføring – Fx vil Facebook-opslag, hjemmeside og brochurer have samme visuelle udtryk. Samtidig, så støtter du hele kunderejsen, da kunden bliver mødt af ensartede budskaber på forskellige medier, som skaber en øget troværdighed og et større kendskab til din virksomhed.

Tempo

Der går ikke lang tid fra idé til handling, da alle specialister sidder under samme tag og hurtigt kan sparre.

Omstillingsparathed

I en dynamisk branche, hvor alt hele tiden er under forandring, så er et full-service bureau omstillingsparat ift. at skifte fokus eller produkt.

Hvordan vælger jeg bureau?

Kend dine behov

Det er svært at forholde sig til, hvad et bureau kan, er og vil, før du ved, hvad du gerne vil. 

  • Hvilke udfordringer støder din virksomhed på, og hvordan ser du samarbejdet med et bureau styrke din virksomhed? 
  • Råder din virksomhed selv over nogle kompetencer, eller ønsker du fx at udfase alle dine markedsføringsopgaver til et bureau?

Det er altså vigtigt, at du gør op med dig selv, hvad du ønsker at opnå med samarbejdet, og om bureauet råder over de kompetencer, du har behov for. 

Kemien skal være der

Ligesom med så mange andre samarbejdspartnere, så er det altid et godt udgangspunkt at mødes og forventningsafstemme, mens man mærker efter om kemien er der til et potentielt samarbejde. 

  • Hvordan fungerer den åbne dialog? 
  • Føler du, at du kommer i trygge hænder?

Kort sagt, så kan et full-service bureau altså varetage alle dele af din markedsføring fra samme hus, mens andre typer af bureauer ofte er specialiseret i et enkelt eller få markedsføringsområder. 

Er du i tvivl om, hvad du har brug for?

Lad os tage en uforpligtende snak om, hvordan vi sammen kan skabe størst værdi for din virksomhed. Vi imødekommer dine behov, uanset størrelsen.

Kontakt Heidi heidithomsenogco.dk eller +45 40 88 08 88

Send forespørgsel

Kontakt os

Kontakt mig

Betingelser og vilkår

1. Disse betingelser og vilkår gælder, når du køber en af vores pakkeløsninger.

2. Bindingsperiode og opsigelse
2.1. Ved køb af en pakkeløsning binder du dig for 12 måneder ad gangen, herefter 3 måneders opsigelse.
2.2. Du vil altid kunne vælge en ny pakkeløsning, såfremt det ønskes.

3. Betaling og priser
3.1. Ved køb af en pakkeløsning skal der oplyses bankoplysninger fra den pågældende konto, som du ønsker pengene skal trækkes fra.
3.2. Betalingen vil foregå en måned forud.
3.3. Priserne på pakkeløsningerne eksklusivt moms.

4. Afrapportering
4.1. Du vil hver måned få tilsendt en afrapportering af månedens vigtigste resultater, og hvordan dine annoncer har præsteret.

5. Privacy Policy
5.1. Ved indsamling, behandling og anvendelse af dine persondata overholder vi altid alle relevante og gældende lovbestemmelser.
5.2. Vi vil kun opbevare dine persondata, så længe vi enten er pålagt en juridisk forpligtelse hertil, eller så længe det er relevant for den hensigt, hvormed de blev indsamlet.