Google ads og Google Shopping

Bliv set på Google fra dag 1 og sælg mere!

Hvad er det, Google-annoncering kan?

Google annoncering indbefatter Google Ads, og herunder Google Shopping, som er de annoncer og/eller billeder, der ligger i toppen af Google, når du har foretaget en søgning, og som derfor er de første, brugerne ser, når de har søgt på noget, der matcher dit produkt. Google Ads og Google Shopping er effektive markedsføringsmetoder, hvor du kan se effekten direkte i data fra Google, så snart en potentiel kunde klikker på din annonce.

Google-annoncering adskiller sig fra SEO ved, at du betaler for din placering på Google, hvilket gør det hurtigere og nemmere at komme til at ligge højt på din målgruppes Google-søgninger.

Det er forholdsvist ukompliceret at komme i gang med annoncering på Google, men det kræver meget mere end tekst og kreditkort at opnå størst mulig succes for dit budget. Og det er der, vores specialister kommer ind i billedet. Vi har nemlig stor erfaring med Google Ads og Shopping og ved, hvad der skal til for at ramme netop din målgruppe.

Skal vores eksperter hjælpe dig?

Kontakt Heidi og hør nærmere om mulighederne ved et samarbejde med Thomsen&Co på

heidithomsenogco.dk eller +45 40 88 08 88

Google Ads

– Bliv set af dine kunder!

Vi hjælper jer til at blive fundet gennem Google Ads. Det gælder, uanset om du ønsker at øge dit salg på din webshop, tiltrække nye besøgende eller lokke tidligere kunder tilbage på din side.

Hvad er Google Ads?

Google Ads var tidligere kendt som Google AdWords
Google Ads er de annoncer, som vises øverst i toppen af Google, hvor de står i en grøn ramme. Annoncerne kan målrettes, så de kun er synlige, når personer søger efter det, som jeres virksomhed kan tilbyde. Vi hjælper jer med at klarlægge en strategi for målretning af annoncerne.

Google Ads giver os mulighed for at se, hvor mange personer der ser din annonce og rent faktisk klikker på annoncen. Du betaler først Google, når en potentiel kunde klikker på dine annoncer og besøger din side. Sammen laver vi en plan for hvor stort et dagligt budget, I vil bruge på annonceringen. Derefter kan vi løbende måle effekten af annonceringen og altid justere annoncerne til.

“Jo mere præcist du kan opdele dine Ads kampanger,
jo bedre overblik og mulige resultater vil du opnå”

Hos Thomsen&Co er vi glade for Google Ads og de muligheder,  Ads giver for at lave en effektiv markedsføring og få det bedste ud af dit budget! Du behøver ikke være ekspert i Google Ads – det skal vi nok klare for dig!

En afgørende del af din markedsføring

Google Ads kan både bruges alene eller kombineret som en del af en større plan i din online markedsføringsstrategi. Modsat SEO-optimering, så vil man ved brug af Ads langt hurtigere få relevant trafik til sin hjemmeside, som oftere vil blive omdannet til konverteringer. Fordelene ved Ads er mange, men ulempen er, at man kun kan blive placeret i selve reklameblokkene blandt søgeresultaterne og i indholdsnetværket på diverse hjemmesider.

Ads-kampanger på Google koster naturligvis penge pr. klik, men du bestemmer selv dit budget, og du har mulighed for løbende at justere budgettet, så det passer til dit behov. Selvom 1-2 kr. pr. klik måske ikke lyder af meget, så kan Ads i det lange løb blive en dyr affære, hvis du ikke har lagt en strategi for dine annoncer. Det er her, du kan bruge vores hjælp til at komme godt fra start i brugen af Ads.

Googles auktionshus

Google Ads er opstillet som et stort auktionshus, hvor en række forskellige hjemmesider og webshop-ejere kan byde på hvilke klik, de vil betale for, og hvor meget de vil betale for hvert klik. Som webshop-ejer er det ikke nok bare at byde højst på de forskellige annoncer. Der er nemlig andre kriterier, som spiller ind. Google sammenligner dine annoncer med dine konkurrenters – bl.a. ud fra hvor mange klik jeres respektive websites får fra besøgende. Det er dermed ikke nok at have det største Ads-budget. Det kræver også, at kunderne finder din side relevant i forhold til deres søgning. Google har to kundegrupper, som de skal gøre tilfredse – virksomhederne og de private personer, som bruger Google som søgemaskine.

Det er meget vigtigt, at du får skrevet gode og konkrete annoncer til dine produkter, som ender ud i konverteringer. Ellers blive dine klik dyre, og du kan ende med at miste penge på din Ads-konto. Grunden til, at det er vigtigt at have målrettede annoncer er, at prisen stiger, hvis der er for mange, som byder på de samme søgeord. Gode søgeord kan i bedste fald betyde lavere pris pr. klik samt højere konverteringsrate på din hjemmeside, fordi det tidligere har vist sig, at desto mere specifikke søgningerne er, desto større chance er der for en konvertering.

Denne form for longtail-søgninger, som de kaldes, er gode i forhold til konverteringer, fordi folk, som bruger lange og konkrete søgninger, ofte er længere fremme i selve købsprocessen.

Udnytter du dit fulde potentiale?

Ellers så kontakt mig på heidithomsenogco.dk eller +45 40 88 08 88