RESTAURATIONSBRANCHEN

Skab appetit for din madoplevelse inden for restaurationsbranchen

At markedsføre sig i restaurationsbranchen kan være en kompliceret størrelse med den hårde indbyrdes konkurrence mellem restauranter.

Derfor har vi hos Thomsen&Co specialiseret os i denne branche, for at kunne vejlede jer bedst muligt i forhold til de væsentligste tendenser og udviklinger inden for området. På denne måde sikrer vi, at vi kan sammensætte de bedst mulige løsningsforslag inden for jeres markedsføring.

SKAB RESULTATER MED JERES MARKEDSFØRING

På denne side vil vi udpensle nogle af de væsentlige tendenser, som vi, på baggrund af erfaring og analyse, kan konstatere befinder sig i branchen. For at imødekomme jeres potentielle kunders behov har vi her samlet løsningsforslag til, hvordan I med blandt andet indbydende billeder, sociale medier, søgemaskineoptimering og tryksager kan styrke jeres position på markedet og øge jeres omsætning.

Vil I have:
Øget omsætning
Flere bordbookinger
Flere bestillinger af take away
Markedsføring 365 dage om året

SØRG FOR AT KONCEPTET SKINNER IGENNEM PÅ HJEMMESIDEN

Med en høj købemagt blandt forbrugerne, hvor de kan vælge og vrage, som det passer dem, er konkurrencen i restaurationsbranchen yderst intens. Konkurrencen stiller store krav til den enkelte restaurant om at have et skarpt koncept og en klar forståelse for, hvorfor folk skal ind hos netop dem og købe et måltid.

Det er derfor vigtigt, at jeres koncept skinner igennem på hjemmesiden, så kunderne allerede hjemmefra kan vurdere, hvad de kan forvente og glæde sig til ved et besøg hos jer.

Jeres hjemmeside er samtidig et stærkt redskabt til at gøre det nemt for potentielle gæster at booke bord, bestille take away eller kontakte jer. Det handler derfor om at have integrerede systemer til at varetage disse processer, og som samtidig bakker op om det samlede indtryk på hjemmesiden.

Jeres hjemmeside skal være brugervenlig, reflektere jeres visuelle identitet og gode billeder – alt sammen noget der udstråler, at der er styr på tingene hele vejen rundt.

FORBLIV I JERES POTENTIELLE KUNDERS BEVIDSTHED

At være til stede på sociale medier giver jer mulighed for at komme i kontakt med jeres målgruppe og sikre jer, at målgruppen altid har jer frisk i hukommelsen, hvis I poster indhold kontinuerligt, mens I også let kan trække trafik til jeres hjemmeside og øge antallet af bordbookinger m.m.

Rigtig mange restaurantgæster bruger sociale medier til både at få inspiration til, hvor de skal tage hen, men også for at få information om åbningstider, tilbud og muligheder. Det er derfor vigtigt, at disse informationer er tilgængelige på jeres sociale medier.

På sociale medier kan I også henvende jer direkte til målgruppen gennem målrettet markedsføring, mens I kan opbygge en gruppe følgere, som kan følge med i nyheder fra jeres restaurant og dele deres egen oplevelse derfra. Her er det samtidig vigtigt, at I er engagerede og besvarer kundernes anmeldelser og forespørgsler, da deres omtale bidrager direkte til at skabe præference for jeres restaurant i en konkurrencepræget branche.

UDVID JERES KUNDESKARE MED ANNONCERING

Med annoncering på sociale medier har I mulighed for at ramme personer, der ikke allerede kender til jeres restaurant eller café. På den måde kan I nå ud til personer, der ofte færdes i området omkring jeres restaurant, er interesserede i den type mad, I serverer eller generelt holder af at spise ude.

Annoncerne kan opsættes med forskellige målsætninger afhængig af, om I ønsker at skaffe flere bordbookinger, få flere take away bestillinger, promovere aktuelle tilbud eller øge kendskabet til jeres restaurant.

Med annoncering på sociale medier har I samtidig rigtig gode redskaber til at ramme personer med netop de kvalifikationer, som I ønsker at rekruttere. Her er video blandt andet et godt redskab til at brande jeres restaurant og tiltrække opmærksomhed.

FANG POTENTIELLE GÆSTER MED VISUELLE PRÆSENTATIONER

Vi ved alle, hvor meget anretningen betyder, når vi er ude at spise. Men faktisk betyder den visuelle præsentation af jeres mad allerede noget, inden gæsterne ankommer.

Mange gæster tjekker nemlig billeder af restauranters mad på blandt andet Instagram, Facebook og hjemmesiden, inden de beslutter sig for at spise der. Det er derfor vigtigt, at I har gode og indbydende billeder af jeres mad og restaurant, så gæsterne kan blive overbevist om, at de skal spise hos jer.

UDNYT, AT SULTNE SJÆLE BRUGER GOOGLE

Restaurantgæster bruger i høj grad Google til at finde et sted at spise. Med søgemaskineoptimering sikrer I, at jeres restaurant er til at finde i søgeoversigten. SEO er nemlig et udtryk for alt det arbejde, der kan gøres for at blive mere synlig i søgemaskinernes organiske – altså ikke-betalte – søgeresultater.

Med en god placering på Google, vil I blive vist over andre konkurrerende restauranter, når potentielle kunder søger efter et sted at spise. På den måde vil I få flere potentielle kunder ind på jeres hjemmeside, hvilket biddrager til flere bordbookinger, take away-bestillinger, køb af gavekort og lignende.

EN KOMPLET LØSNING TIL SYSTEM OG MARKEDSFØRING

FÅ DET RETTE SETUP TIL BESTILLINGER OG GENBESTILLINGER

VÆR OPMÆRKSOM PÅ ONLINE ANMELDELSER

Forbrugernes anmeldelser har i dag stor indflydelse på restauranters omsætning, fordi flere og flere vælger deres spisested ud fra online anmeldelser. Forbrugernes anmeldelser kan på den måde få stor indflydelse på restauranternes omsætning positivt som negativt alt afhængig af kundens oplevelse.

Det stiller derfor større krav til jeres restaurants online tilstedeværelse, fordi I her bør føre en dialog med tidligere gæster – og fortsætte de gode oplevelser og forholde jer til de mindre gode.

Fører I en dialog med jeres kunder online, kan I bidrage til at opnå en basal kontrol og indflydelse på jeres omtale med gennemsigtighed og god service.

UNDERSTØT JERES TROVÆRDIGHED MED TRYKSAGER AF HØJ KVALITET

Tryksager, som menukort og plakater med info, er vigtigt for, at jeres restaurant fungerer. Det er samtidig vigtigt, at jeres visuelle udtryk fra jeres online tilstedeværelse bliver ført videre over på jeres menukort, flyers og plakater, så I har en rød tråd i jeres markedsføring og giver kunden det samme indtryk uanset, hvor de møder jeres brand.

Vi ved, at I hver dag har mange kunder inde i jeres restaurant, og det er vores erfaring, at kunderne ofte går fra en restaurant uden at få noget håndgribeligt med på vejen, som kan minde dem om deres oplevelse.

Ved hjælp af tryksager kan I, når kunden forlader restauranten, give vedkommende noget håndgribeligt med på vejen, som informerer om fx åbningstider, kontaktoplysninger og menu, mens I kan opfordre til, at kunden følger jer på de sociale medier.

SKAL VI KONTAKTE DIG?