Oplevelsesbranchen

Oplevelsesbranchen

Danskerne bruger flere penge og mere tid på oplevelser nu, end de førhen har gjort. Derfor tager flere organisationer også del i branchen, hvilket resulterer i at forventningerne til oplevelserne stiger. Det er derfor afgørende, at I skiller jer ud fra jeres konkurrenter gennem effektiv markedsføring.

SKAB RESULTATER MED JERES MARKEDSFØRING

Vi vil på denne side udpensle nogle af de væsentligste tendenser, som vi, på baggrund af erfaring og analyse, kan konstatere befinder sig i branchen. I den forbindelse, har vi samlet løsningsforslag til hvordan I, med blandt andet indbydende billeder, sociale medier, søgemaskineoptimering og tryksager kan:

Styrke jeres position på markedet
Øge jeres kendskabsgrad
Opnå flere besøgende

PRÆSENTER JERES ORGANISATION GENNEM JERES HJEMMESIDE

Den store og voksende aktivitet inden for oplevelsesbranchen stiller høje krav til hver eneste organisation i branchen. I skal derfor bruge jeres hjemmeside til at fortælle uddybende om jeres attraktion, og vise hvordan I skiller jer ud fra mængden.

Jeres hjemmeside er en kanal, hvor I kan gøre det let for potentielle gæster at booke en aktivitet, kontakte jer og holde sig opdaterede med nyheder, således de vil føle sig trygge til at benytte sig af jeres attraktion. Den er derfor kernen i jeres digitale markedsføring, da den fungerer som værktøj til at tiltrække nye såvel som nuværende gæster og derved øge jeres antal af besøgende.

INDDRAG JERES GÆSTER VIA JERES SOCIALE MEDIER

Jeres tilstedeværelse på de sociale medier har stor betydning for jeres position på markedet. I kan herigennem komme i kontakt med jeres målgruppe, og derved få en direkte kanal til nye og nuværende gæster.

Det er særligt vigtigt at have jeres målgruppe for øje, så I kan kommunikere direkte og skarpt med det rette sprog og grafiske udtryk. Er det f.eks. børnefamilier, som er jeres målgruppe, er det essentielt, at I slår på bløde værdier gennem bl.a. visuelle præsentationer og storytelling. Dette vil skabe genkendelighed, troværdighed og konsistens på tværs af alle jeres online platforme.

MÅLRET SKARPERE OG TILTRÆK NYE GÆSTER MED ANNONCERING

Med annoncering på sociale medier har I et stærkt redskab til at stille skarpt på jeres målgruppe, således at I både kan vække interessen hos nye besøgende og tiltrække tidligere gæster på ny.

Annoncerne opsættes med forskellige målsætninger afhængig af, om I ønsker mere trafik til jeres hjemmeside, flere besøgende, flere tilmeldinger til jeres nyhedsbrev eller øget kendskab til jeres hjemmeside og attraktion. Her er særligt video og billeder gode redskaber til at brande jeres oplevelse og tiltrække opmærksomhed.

SKIL JER UD MED EN STÆRK VISUELT IDENTITET

Når det handler om at skabe opmærksomhed og genkendelighed, er jeres visuelle udtryk altafgørende – både på jeres hjemmeside, sociale medier og med tryksager.

Det er derfor vigtigt, at I tilpasser jeres visuelle udtryk til jeres tiltænkte målgruppe.
Er det f.eks. en ung målgruppe, I ønsker at ramme, skal det grafiske udtryk være frisk og ungdommeligt. Dette kan gøres effektivt gennem en designguide med alt fra logo, skrifttype, farvevalg, billedlayout og design til tryksager samt eksempler på grafik til sociale medier og web. I skal derfor gennem jeres visuelle udtryk sælge jeres oplevelse til jeres besøgende.

VÆR PLACERET OVER JERES KONKURRENTER PÅ GOOGLE

Ved at benytte sig af søgemaskineoptimering sikrer I, at jeres hjemmeside og attraktion er at finde i jeres gæsters søgeoversigt, når de skal finde efter en oplevelse – og med den rette SEO-indsats vil I blive vist over andre konkurrerende attraktioner.

Dette kan I opnå gennem SEO-arbejde med søgeordsanalyser, link building samt on- og off-site SEO. Ved at bearbejde brugervenlighed, tekster og links, har I derved mulighed for at opnå mere trafik til jeres hjemmeside, hvilket vil tiltrække flere besøgende til jeres attraktion.

HOLD DEN RØDE TRÅD I JERES MARKEDSFØRING MED TRYKSAGER

Tryksager med informationer om jer og jeres attraktion er vigtige for markedsføringen af jeres organisation. Det er derfor væsentligt, at jeres visuelle udtryk fra jeres online tilstedeværelse bliver overført til jeres tryksager, så I sikrer jer en rød tråd i jeres markedsføring og derved skaber genkendelighed for jeres gæster, uanset hvor de møder jeres brand.

Det er derudover også vigtigt at blive i de besøgendes bevidsthed ved at gøre opmærksom på jeres oplevelse gennem jeres tryksager – både ved jeres attraktion, men også i det offentlige rum. Dette kan blandt andet ske gennem:

Brochurer, foldere og flyers
Kataloger og magasiner
Rollups, beachflag
Små og store bannere til både indoor og outdoor

Har du spørgsmål?