Byggebranchen

Styrk dit brand inden for byggebranchen

Byggebranchen er en branche, som danner rammerne for vores daglige liv. Det er derfor også en branche, der altid er behov for – men som er præget af høj konkurrence. Det stiller krav til din virksomhed om at skille sig ud fra mængden.

Vores specialer er sociale medier, SEO, Google Ads, web, video- og billedproduktion, grafisk design og tryksager. Kort sagt: vi tager styringen på hele din markedsføring, så du kan fokusere på din forretning!

tagdækker i tagkonstruktion arbejder

SKAB RESULTATER MED JERES MARKEDSFØRING

Vi vil på denne side udpensle de væsentligste tendenser, som vi, på baggrund af erfaring og analyse, konstaterer befinder sig i byggebranchen. I den forbindelse har vi samlet løsningsforslag til, hvordan I, med blandt andet indbydende billeder, sociale medier, søgemaskineoptimering og tryksager, kan:

Styrke jeres position på markedet
Øge jeres kendskabsgrad
Sikre flere arbejdsopgaver
Fremme jeres salg

DIFFERENTIER JER GENNEM JERES HJEMMESIDE

Det store udbud der er inden for byggebranchen gør, at der er indbyrdes konkurrence om at sidde på opgaverne, og det er derfor væsentligt, at I differentierer jer fra jeres konkurrenter.

Gennem transparenthed på jeres hjemmeside har I mulighed for at øge jeres kendskabsgrad i forbindelse med B2B. Det kan I blandt andet gøre ved at vise jeres services, kompetencer og kapacitet til at klare store opgaver.

Byggebranchen bliver benyttet af både virksomheder og privatpersoner i forskellige aldre og med forskellige niveauer af erfaring og evner. Det er derfor vigtigt, at jeres hjemmeside er brugervenlig og målrettet forskellige målgrupper – samtidig med at den har et personligt præg, så det er tydeligt for jeres kunder, hvorfor de skal vælge lige præcis jer.

FORBLIV I JERES KUNDERS BEVIDSTHED MED NYHEDSBREVE

Ved brug af nyhedsbreve har I mulighed for at tilpasse jeres indhold og målrette budskaber direkte til jeres kunder og potentielle kunder på en personlig måde.

I forbindelse med både B2B og B2C har I med nyhedsbreve mulighed for at kommunikere mere i øjenhøjde og direkte til potentielle og tidligere kunder. I har på den måde en direkte kanal til at fremhæve jeres kompetencer og services, så I sikrer, at I forbliver i modtagernes top-of-mind, når de har brug for hjælp til en opgave. Nyhedsbreve er derudover en oplagt måde at konvertere kunder til jeres hjemmeside og dermed skabe salg.

MÅLRET DIREKTE OG SKARPT MED ANNONCERING

Ved brug af annoncering og sociale medier har I en direkte kanal til at ramme eksisterende og potentielle kunder, nøjagtigt hvor de befinder sig, hvilket er vigtigt i arbejdet med forskelligartede målgrupper.

Med annoncering i et B2C-henseende har I mulighed for at målrette jeres budskaber til specifikke målgrupper og derved blive eksponeret overfor potentielle kunder – for eksempel kunder som for nyligt er flyttet eller som står overfor en renovation. I sikrer på denne måde at være til stede i jeres kunders bevidsthed og dermed vække interessen hos eksisterende kunder samt tiltrække nye – erfarne såvel som uerfarne. I forbindelse med B2B kan I med annoncering på sociale medier sørge for at blive eksponeret overfor den slags virksomheder eller brancher, I ønsker at markedsføre jer overfor. Herigennem vil I få mulighed for at skabe tilstedeværelse og genkendelighed for jeres potentielle kunder

BLIV PLACERET OVER DINE KONKURRENTER PÅ GOOGLE

Når jeres kunder skal finde en håndværker eller service inden for branchen, gør størstedelen brug af Google. Det er derfor vigtigt for jer som virksomhed at ligge placeret øverst i denne søgeoversigt. Ved at arbejde med søgemaskineoptimering – ofte forkortet SEO – kan I forbedre jeres rangering.

SEO dækker over et optimeringsarbejde af jeres hjemmeside gennem blandt andet indhold, teknik og links, således at I bliver favoriseret og rangeret over jeres konkurrenter i Googles søgeresultater. Målet er at skabe mere synlighed og eksponering, hvilket giver øget trafik til jeres hjemmeside og dermed salg.

SKAB GENKENDELIGHED MED EN STÆRK VISUEL IDENTITET

Når I som virksomhed skal sælge jeres services, er det essentielt at skabe opmærksomhed og genkendelighed på jeres hjemmeside, sociale medier og via tryksager. Det gør I med en konsistent visuel identiet.

I B2C-henseende er det vigtigt at have en konsistent visuel identitet, så I skaber genkendelighed på tværs af bybilledet og den digitale verden. Genkendelighed er også essentiel i en B2Bforbindelse, samtidig med at den gennemgående visuelle identitet vil være med til at skabe et professionelt indtryk af jer som virksomhed overfor dem, I ønsker at markedsføre jer for.

Kombinationen af visuel identiet og billede- og videomateriale er særligt effektiv, når I skal markedsføre jer over for målgrupper med forskellig viden og erfaring inden for faget. Her er billeder og video gode redskaber til at formidle viden og informationer på en letforståelig måde.

FÅ OPMÆRKSOMHED MED TRYKSAGER

Tryksager med informationer om jer som virksomhed, jeres arbejdsprocesser og jeres kompetencer er vigtige at gøre brug af. På den måde skaber i opmærksomhed omkring jer selv og en rød tråd igennem hele jeres markedsføring.

Ved at benytte tryksager i et B2B og B2C-henseende har I mulighed for at skabe opmærksomhed om jeres services og tilbud der, hvor jeres kunder befinder sig – hos virksomheder, forretninger, byggepladser mm. I får på den måde mulighed for at nå personer, som I ikke har mulighed for at ramme via jeres online platforme.

Tryksager som I kan benytte til jeres markedsføring er bl.a.:

Brochurer, foldere og flyers
Kataloger og magasiner
Rollups, beachflag
Folie til firmabiler
Små og store bannere til både indoor og outdoor

SKAL VI KONTAKTE DIG?