BILBRANCHEN

BILBRANCHEN

Bilbranchen er en branche i spændende udvikling, hvilket særligt også kan ses på den intense konkurrence mellem de små- såvel som de store bilforhandlere. Det er derfor også vigtigt at sætte ind på de helt rigtige indsatsområder, for at kunne skabe målbare resultater med den jeres markedsføring.

Vi er hos Thomsen&Co særligt specialiserede inden for bilbranchen, hvilket betyder, at vi har de bedste sæt af kompetencer og mængde viden inden for branchen til at kunne vejlede og rådgive vores kunder inden for markedsføringsstrategi og løsningsforslag.

SKAB RESULTATER MED JERES MARKEDSFØRING

På denne side udpensler vi nogle af de væsentligste tendenser, som vi, på baggrund af erfaring og analyse, konstaterer befinder sig i branchen. For at imødekomme jeres potentielle kunders behov, har vi samlet løsningsforslag til, hvordan I med blandt andet indbydende billeder, sociale medier, søgemaskineoptimering og tryksager kan:

Øge jeres kendskabsgrad
Fremme jeres salg
Tiltrække flere potentielle købere
Styrke jeres position på markedet

Forlygte på bil

BRUG JERES HJEMMESIDE TIL AT SKILLE JER UD

I en branche som denne, hvor konkurrencen er intens, er det vigtigt, at I skiller jer ud fra mængden. Her er en hjemmeside et vigtigt redskab til at vise, hvordan I differentierer jer fra jeres konkurrenter i en branche, hvor kravene til hver enkelt forhandler er høje.

En hjemmeside er et stærkt værktøj til at kunne gøre det let for jeres eksisterende og potentielle kunder at se jeres tilbud, nyheder, services og kompetencer. Jeres hjemmeside fungerer derfor som en direkte kanal til at tiltrække kunder og derved øge jeres salg.

LIG OVER JERES KONKURRENTER PÅ GOOGLE

En af de mange kanaler, hvorfra I kan få besøgende til jeres hjemmeside, er Google. Her søger folk hyppigt efter biler, og derfor er det vigtigt, at I er til at finde i søgeoversigten – uanset om I er en del af en større kæde eller en lokal bilforhandler.

En god placering på Google får flere potentielle kunder ind på jeres hjemmeside og skaber større bevidsthed om jer som forhandler blandt jeres målgruppe. Med søgemaskineoptimering kan I få flere besøgende i butikken, øge kendskabet til jeres services og få bookinger af prøvekørsler direkte hos jer.

Bil kører igennem tunnel

SKAB KONTAKT TIL JERES MÅLGRUPPE MED SOCIALE MEDIER

At være til stede på sociale medier giver jer mulighed for at komme i kontakt med jeres målgruppe, så de fortsat er bevidste om jer som forhandler, mens I fra opslag hurtigt kan sende potentielle kunder videre til jeres hjemmeside eller til jeres fysiske butik.

Samtidig giver disse kanaler jer mulighed for at opbygge en gruppe følgere, som kan følge med i nyheder og tilbud fra jeres butik og dele deres egne oplevelser. Det bidrager til at skabe en præference for jer som forhandler i en konkurrencepræget branche.

MÅLRET SKARPERE OG TILTRÆK KUNDER VIA ANNONCERING

Med annoncering får I som forhandler mulighed for at henvende jer direkte til jeres målgruppe. Det kan blandt andet gøres ved at målrette annoncer til personer med de interesser og præferencer, som I ønsker at sælge til. På den måde sikrer I også, at I rammer personer, som ikke i forvejen kender til jer som forhandler.

Annoncerne opsættes med forskellige målsætninger afhængig af, om I ønsker mere trafik til jeres hjemmeside, flere besøgende eller øget kendskab til jeres udbud af services og produkter

SKAB GENKENDELIGHED MED EN STÆRK VISUEL IDENTITET

Når det handler om at skabe opmærksomhed og genkendelighed på jeres forskellige platforme, er jeres visuelle udtryk altafgørende – på både hjemmeside, sociale medier og tryksager.

En stærk visuel identitet er væsentlig inden for bilbranchen, da den skaber en klar genkendelighed hos jeres kunder, så I sikrer, at I bliver i deres bevidsthed, når de møder jeres budskaber i kampagner, tilbud, opslag m.m. Det kan gøres effektivt gennem en designguide med alt fra logo, skrifttype, farvevalg, billedlayout og design til tryksager, sociale medier og web.

HOLD DEN RØDE TRÅD I JERES MARKEDSFØRING MED TRYKSAGER

Ved hjælp af tryksager kan I give kunderne noget håndgribeligt med hjem, når de besøger jeres værksted, salgsafdeling eller på anden vis er i jeres butik. På den måde kan I informere jeres kunder om jeres services, finansieringsmuligheder eller aktuelle kampagner.

I butikken er det også vigtigt, at I skaber synlighed om jer som virksomhed samt jeres budskaber. Særligt er det vigtigt, at disse budskaber er i samme visuelle tråd som jeres tryksager, da kunden møder et mere konsistent udtryk, som styrker jeres brand. Det kan
være tryksager som:

Brochurer, foldere og flyers
Kataloger og magasiner
Rollups & beachflag

Har du spørgsmål?